+ 31 6 36515670 info@gondolatours.nl

Meest gestelde vragen

De meest gestelde vragen op een rijtje. Heb je een vraag? Kijk of ie hier tussen staat!

Annuleren en Altijd Blij garantie. Hoe zit dat nou precies?
In geval van slecht weer kan het zijn dat wij vanuit Venetian Gondola Tours Leeuwarden de gondelvaart annuleren. Slecht weer is bijvoorbeeld bij een bepaalde windkracht in combinatie met een bepaalde windrichting, langdurige regen, veel buien, of (verwachte) onweersbuien. Bij een dergelijke annulering zijn er diverse opties mogelijk, afhankelijk of u een Altijd Blij Garantie heeft afgesloten of niet. Heeft u een altijd Blij garantie afgesloten heeft u de keuze om de vaart te verplaatsen of in zn geheel te annuleren en het boekingsbedrag exclusief de (AltijdBlijGarantie) retour te krijgen.

Heeft u geen Altijd Blij afgesloten, dan maken wij een nieuwe afspraak. U krijgt daarvoor tot het eind van het lopende vaarseizoen de tijd. Zonder de Altijd Blij Garantie wordt de betaalde gondelhuur niet terugbetaald!

Wanneer u zelf besluit te annuleren omwille van het weer en u heeft geen Altijd Blij afgesloten, gelden de standaard annuleringsvoorwaarden. Wanneer u in dit geval wel een Altijd Blij Garantie heeft afgesloten, zullen we in overleg een passende oplossing vinden.

Annuleringen om andere redenen dan het weer vallen onder de standaard annuleringsvoorwaarden.

Varen met groepen groter dan 6 Personen. Kan dat?
De gondel is geschikt om maximaal 6 personen tegelijkertijd te vervoeren. Je wil graag een gondelvaart maken, maar je groep is groter dan 6 personen? Hier zijn uiteraard creatieve oplossingen voor en we denken graag met je mee! Laat de groepsgrootte dus zeker geen belemmering zijn.

Ja maar ik ben met 7 (of 8) personen, kan dat echt niet?
We kunnen het altijd proberen! Hangt natuurlijk ook wel een beetje af van de gemiddelde posturen. 7 grote bouwvakkers (romantisch;-) zal minder snel passen dan 7 euhh… kleine bouwvakkers… Als je elkaar goed kent en 2 personen zijn bereid op een tafeltje te zitten (met kussentje ook best een uur uit te houden…) en het weer laat het toe, is het mogelijk.

Is er een toilet aan boord?
Neen.. Bij de opstapplaats in de buurt zijn vele horecagelegenheden waar een toiletbezoek mogelijk is.

Is je gondel rolstoelvriendelijk?
Niet overdreven. De gondel is best wiebelig om in- en uit te stappen, maar zeker niet onmogelijk. Bij de lage kades in de binnenstad is instappen met wat hulp heel goed mogelijk. Opstappen in de Nieuwestad is vanwege de (korte) trap van de kade naar de steiger wel lastig voor mensen die geen trap kunnen lopen.

Wat voor faciliteiten zijn er aan boord?
Voor je comfort aan boord wordt je in je gondelvaart voorzien van diverse kussens en eventueel met warme plaids en paraplu’s. Er zijn zelfs verwamde kussens aan boord!. Drank wordt standaard tijdens de publieke rondvaart niet geschonken. Wil je wel drank nuttigen mag je dit zelf meenemen of van te voren erbij boeken. Speciale wensen graag van te voren aangeven of bijboeken.

En euhh gondelier, Waarom zing je niet?
Ter info: eigenlijk hoort een gondelier niet zelf te zingen. Dat mensen dit denken hebben we te danken aan onze westerse buren, de Amerikanen. Maar desalniettemin kan ik een Leeuwarder versie van O Sole Mio aanheffen. (O Sole Mio is trouwens een Napolitaans lied, maar dat geheel terzijde…;-) Klinkt best lekker onder een van de vele doorgangen in de binnenstad..

Wat gebeurt er wanneer ik te laat ben om in de gondel te stappen?
We adviseren aan iedereen die gebruik gaat maken van de arrangementen ruim op tijd te vertrekken. Omdat de reserveringen op elkaar aansluiten kan er niet geschoven worden. Annuleringen moeten tijdig bekend worden gemaakt, kijk hiervoor in de Algemene Voorwaarden.

Ik probeer je vaak te bellen, maar ik krijg geen contact.
Uiteraard staat de gondelier je graag te woord. Als het vaartechnisch lukt, neemt de gondelier tijdens een rondvaart de telefoon meestal wel op, maar soms lukt dit ook niet. Spreek dan een boodschap in en je wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld. Een whatsappbericht of een email sturen is ook een efficiënt middel om contact te krijgen. We reageren best vaak heel snel..

Wij willen graag een andere route varen, is dat mogelijk?
Binnen het publieke rondvaart programma is dit niet mogelijk. Huur je de gondel af, dan is in overleg met de gondelier een afwijkende route en/of opstapplaats zeker mogelijk, mits het binnen de planning past.

Ik wil meerdere arrangementen reserveren, kan dat ook in één keer?
Maar natuurlijk. Klinkt goed! In stap 4 van de boekingsmodule kun je een tweede (en derde en vierde …) arrangement inboeken

Help, het regent!
Had je maar naar Venetie moeten gaan… Oh nee, veel leuker hier! Maar helaas is het weer niet altijd even mooi. In het geval van lichte regenval vaart de gondelier gewoon door. We varen zonder overkapping door de stad. Mocht er toch een wat zwaardere bui neervallen, dan schuilen we onder de brug tot het ergste weer voorbij is. Aan boord zijn paraplu’s. Bij zeer ernstige langdurige regenval gelasten we de gondelvaart af. Je kan dan in overleg een nieuwe afspraak maken. Het is aan de gondelier om de reservering in dat geval af te gelasten

Oef, het waait toch eigenlijk wel hard!
Een gondel is ontzettend bevattelijk voor een stevige bries. Je kunt dit het beste vergelijken als je een veertje op het water weggeblazen ziet worden. Door de platte bodem van de gondel ontstaat er een soortgelijk effect. Gelukkig bieden de hoge werfkades beschutting in de stad. Vanaf een windkracht vijf in de prinsentuin is een gondelvaart niet meer te doen en gelast de gondelier de gondelvaart af. Of het kan zo zijn dat de route door de Prinsentuin niet meer mogelijk is, maar door de stad wel. Je kunt dan in samenspraak met de gondelier een nieuwe afspraak maken.

Ach, nu ben ik mijn geld / portemonnee vergeten of ik heb de factuur niet vooraf (volledig) betaald.
Wanneer je niet vooraf betaald hebt, kun je vooraf van de gondelvaart contant of met pin betalen. Ook kan de gondelier je een betaalverzoek sturen. Als je op geen enkele manier kan betalen, zijn we genoodzaakt je te kielhalen. Oh nee, de gondel heeft geen kiel. Nou ja, dan dien je te ervoor te zorgen dat je toch op een of andere manier van te voren kan betalen. komen we wel uit.

Staat je vraag er niet bij en heb je het antwoord op je vraag ook niet kunnen vinden op de website? Stuur dan een mail of whattsapp

Venetian Gondola Tours Leeuwarden